Jak vědět kolik jste zhubly

7. června 2011 v 9:46 | Bellakris^ |  Tipy
Víte, jak nejpřesněji zjistit, že se vám v hubnutí daří? Kdy váha opravdu ukazuje vaši skutečnou hmotnost? Chcete vědět, proč je měření přesnější než vážení?
Pravidla správného vážení
Nejjednodušším ukazatelem, zda jste dosáhli výsledků za určité období, je vážení. Bohužel, i když dnes už moderní váhy dokážou neuvěřitelné výpočty, přesto nejsou zcela přesné. Jisté měřítko to ovšem je, když se ale zvážíte dobře. Jak na to?
Nejenom vážením se doberete správných údajů; Thinkstock



1. Pryč s každodenním rituálem
Pravidlo číslo jedna zní: Nestoupejte na váhu každý den! Za jeden den se stejně nedozvíte nic zásadního. Váha v průběhu dne výrazně kolísá a je závislá na mnoha faktorech. Pokud navíc dostanete ne příliš povzbuzující odpověď na svou nekompromisní otázku "Zhubla jsem už konečně?", může to mít neblahý vliv na vaše další hubnutí. Upadání do deprese způsobuje stres, který vašemu tělu při hubnutí rozhodně nepomůže, a motivační efekt je nulový.
2. V čem se vážit?
Zásadní otázkou je, v čem se vážit. Ideálně, když se naučíte stoupat na váhu ráno nalačno, takže bez ošacení. Pokud máte ve zvyku mít něco na sobě, snažte se dodržet pravidlo, mít zhruba stejné množství oblečení (například spodní prádlo). V džínech můžete mít o kilogram víc než bez nich.
4. Jak často se vážit?
Jednou týdně bohatě stačí. Lepší je ovšem interval prodloužit třeba na 14 dní. I tak je třeba, aby se ženy vyvarovaly vážení například v období menstruace. Není dobré, vážit se týden před a týden po ní. Vzhledem k nahromaděné vodě a dalším faktorům může být váha značně nepřesná.
5. Nezapomeňte se změřit!
Po zvážení se určitě nezapomeňte změřit! I když se ručička (číselník) váhy nehne nebo jde nahoru, neznamená to, že jste tělo nezbavili nějakého tuku. Nabrali jste možná pouze svalovou hmotu. V kombinaci obou zjistíte nejpřesnější údaje o tom, jak se statečně držíte.

Proč je měření přesnější než vážení?
Pokud hubnete rozumně (změna jídelníčku+pohyb), dochází v těle několika změnám najednou. Jedna z nich je redukce tuku a druhá pak budování svalové hmoty. Stává se, že na váze nevidíte žádnou změnu, přesto, kdybyste si nechali udělat analýzu složení těla, zjistili byste, že tukové hmoty ubylo, a přibylo naopak takzvané aktivní tělesné hmoty - tedy svalů.
U měření je to podobné jako u vážení. Tedy denní dobu, oblečení a podobně. Snažte se dodržet co nejvíce podobné podmínky, jako při posledním měření.
A jak s váhou bojujete vy?
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Anketa

Váha?

0-50 kg 39.7% (50)
50-100 kg 60.3% (76)

Komentáře

1 TerusH TerusH | Web | 7. června 2011 v 9:56 | Reagovat

Já mám váj´hu docela dobrou. :)
Prosím hlásla by jsi pro graphic-heart zde http://i-likemiley.blog.cz/1106/najkrajsi-graficky-blog#pridat-komentar . Pokud ano, mockrát děkuju,pokud ti takovéhle komentáře vadí, tak se omlouvám a můj komentář ignoruj.

2 TerusH TerusH | Web | 7. června 2011 v 10:00 | Reagovat

Jéé tak to moc děkuju. No na objednávku teď zrovna nedělám a s kým by si ten design chtěla?

3 TerusH TerusH | Web | 7. června 2011 v 10:04 | Reagovat

Takže by mohl být takový jednodušší s nějakou fotkou podobnou třeba jako máš teď?

4 laskinny laskinny | Web | 7. června 2011 v 15:11 | Reagovat

Najskôr to zistíme na oblečení

5 Fat bitch Fat bitch | Web | 7. června 2011 v 16:35 | Reagovat

Já se vážím večer a potom si celou noc vyčítám to celodenní cpaní se :D

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama