Pilates

14. června 2011 v 15:32 | Bellakris^ |  Cvicení
Metodu Pilates vytvořil ve 20. letech minulého století J. H. Pilates, který se inspiroval především ve starých kulturách. Principem Pilatovy metody je provádění určitých cviků za současného uvědomění si, jakým způsobem cvik působí. Dochází k zapojení svalu za pomoci dechové kontroly. Je důležité, aby všechny pohyby vycházely ze svalů centra tzv. power house (tzn. svaly břicha, beder a hýždí).





Pilates je metoda podobná power joze, je to v podstatě sloučení prvků klasického rehabilitačního cvičení a východních cvičebních systémů, z nichž nejvíce patrný je vliv jogy. Technika nepřináší zcela nové cviky, ale spíše se orientuje na západního člověka a zpřístupňuje mu vzdálené východní metody.
Pilates zpevňuje zádové, břišní a hýžďové svalstvo, rozvíjí sílu, ohebnost, rovnováhu, koordinaci a dýchání. Navíc zlepšuje celkové držení těla.

Prvky pilates

Základní prvky pilates jsou:
  1. Dýchání - dech a pohyb musí být v souladu, zlepšuje se tak krevní oběh a dojde k odstranění nadbytečného svalového napětí.
  2. Důkladnost provedení - raději méně ale o to pečlivěji.
  3. Zacentrování - pohyb vychází ze středu těla (power house).
  4. Plynulý pohyb - snižuje působení stresu a redukuje riziko zranění.
  5. Řízení pohybu - plná kontrola nad prováděným pohybem.
  6. Soustředění - uvědomění si každého pohybu svého těla. Tělo a mysl jsou v souladu.

Kdo může pilates cvičit

Pilates je vhodné pro všechny generace, muže i ženy, pro lidi s dobrou fyzičkou i bez ní, a dokonce i pro těhotné ženy - cvičí se totiž v několika stupních obtížnosti. Pohybové sekvence jsou v každé hodině vždy promyšleně vypracovány tak, aby odbouraly špatné návyky a nenásilnou formou posílily celé tělo a jeho držení.

Co budete potřebovat pro cvičení pilates

Cvičí se především na podložce bez pomůcek, využívá se tak hmotnosti vlastního těla. Při vyšší pokročilosti však mohou cvičenci využít různých pomůcek, aby tak zpestřili jednotlivé lekce (např. Magic Circle - kruh, Fitbal - velký gymnastický míč, Flex-Band - pružné gumy).
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Anketa

Váha?

0-50 kg 40.2% (51)
50-100 kg 59.8% (76)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama