Pomerančová kůže?

7. června 2011 v 10:09 | Bellakris^ |  Tipy
Hrbolky a důlky na stehnech, hýždích, břiše, na pažích - to je problém, který trápí valnou většinu žen. V počátečních stadiích je celulita (správný název pro celulitidu) převážně kosmetickým problémem, ale s přibývajícím časem se může rozvinout až do problémů zdravotních, jakými jsou otoky, popraskané žilky, křečové žily a podobně.
Víte, jak se účinně zbavit pomerančové kůže?

Proč vzniká?
Celulita je výsledkem procesu, kdy se z podkoží obtížně uvolňují nahromaděné
tuky, a vznikají tak povislé tukové vrstvy, které způsobují nerovnost na
povrchu pokožky. Pomerančová kůže souvisí i s nedostatečnou funkcí lymfatického
systému a krevního oběhu. Dalším důvodem vzniku je špatný metabolismus tuků,
což může ukazovat i na zhoršenou činnost jater. Podkožní vazivo (elastin a
kolagen) postupně ztrácí svou pružnost a pevnost, a dovolují tak podkožním
tukovým polštářům dostávat se na povrch. Kromě toho tukové polštáře následně
začínají utlačovat mízní cévy a i krevní kapiláry v podkoží se začínají
hromadit otoky.
Koho se týká a proč?
Celulita nepostihuje jen obézní jedince, jak se často tvrdí. Trápí i dívky
v pubertě, ženy v přechodu (rizikovým je období, kdy u žen dochází k
hormonálním změnám - puberta, těhotenství, menopauza a užívání antikoncepčních
pilulek). Mužům se vyhýbá kvůli absenci estrogenu a uspořádání podkoží. Ženy
mají větší predispozici.
Rizikové faktory jsou:
· nadváha (ale celulita postihuje i štíhlé ženy)
· nevyvážená strava (konzumace smažených jídel, přemíra tuků, nadbytek sacharidů - jednoduchých cukrů, nerovnováha minerálů a nedostatek vitaminů)
· nedostatek pohybu (sedavé zaměstnání)
· nedostatečná činnost lymfatického systému
· příliš těsné oblečení
· konzumace alkoholu, kávy a kouření
· genetické dispozice
· hormonální antikoncepce
· stres
· nedostatečný pitný režim
Chcete-li s celulitou opravdu zatočit, řiďte se těmito pravidly:
1. Stravovací a pitný režim - pijte neperlivou, neochucenou vodu, neslazené čaje, ovocné a zeleninové šťávy, které by ovšem měly být bez přídavku cukru. Co se týče správné životosprávy, je třeba, abyste dbali na vyvážený příjem a výdej energie. Omezte především tuky ve stravě. Snažte se doplnit každý den dostatečné množství vitaminů a minerálů. Nezapomínejte na ovoce, zeleninu a vlákninu.
2. Pohyb - Vlivem pohybové aktivity dochází ke spalování tukových zásob, i svaly samy lépe a efektivněji pracují a dokážou odvádět především z dolních končetin otoky
3. Každodenní pěče o pokožku - Kromě takzvaných fyzikálních prostředků každý den pečujte o kůži pomocí speciálních krémů. Nesvedou zázraky, ale pomohou odstranit starou zrohovatělou kůži na povrchu a zjemní svrchní pokožku. Používat můžete i hydratační tělová mléka, která vždy do podkoží řádně vmasírujte.
 

1 člověk ohodnotil tento článek.

Anketa

Váha?

0-50 kg 39.7% (50)
50-100 kg 60.3% (76)

Komentáře

1 Majuš Majuš | Web | 7. června 2011 v 10:33 | Reagovat

Ježiši! jsi blázen!! Máš skvělou váhu :/

2 Dee - Dee Dee - Dee | Web | 7. června 2011 v 16:06 | Reagovat

ráda:) mame podobnou vahu, jen já jsem vyšší:) ale to pujde dolů. neboj. spolu to zvládneme!

3 Dem Dem | Web | 7. června 2011 v 18:18 | Reagovat

Tak s pomerančovou kůži spíš nemám problémy, spíš nemám moc spevněné nohy no :) Ale snažím se to změnit :) Dnešní jídelníček bude? :)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama