Cvičení na trampolíně

6. září 2012 v 9:52 | Bellakris^ |  Cvicení
Trampolíny nejsou jen pro děti, ale i dospělé. Cvičení na trampolíně je dobré ke zlepšení kardiovaskulární činnosti a oxygenaci mozku. Také odstraňuje napětí, křečovitost a navozuje pocit slastného prožitku, dále zlepšuje fyzickou kondici a dochází k posilování nohou i kostí.




Při trampoliningu dojde k posílení odolnosti a obranyschopnosti organismu, zlepšení psychické i fyzické kondice. Navozením krákodobé ale mnohokrát opakovaném stavu nulové gravitace dochází k spontánnímu prožívání radosti a opojení z netradičního pohybu. Při cvičení na trampolíně je dobré být bosí, kdybyste měli nějaké klouzavé boty nebo ponožky, mohlo by dojít k nějakému zranění.

Před cvičením byste se měli vždy pomalu zahřát a po cvičení na trampolíně by mělo následovat nejméně 5minutové zklidnění. Na trampolíně se většinou provádí skoky a běhy, běhání na trampolíně, skákání snožmo, skákání ze strany na stranu a tzv. twistování. Základem je udržet balanc a rovnováhu. Pokud dokážete udržet balanc, znamená to, že jste do svého pohybu zapojili celé kosterní svalstvo. Pro vyrovnání jednotlivých poloh musíte zapojit nejen nohy, ale také ruce, břicho a zádové svalstvo, musíte držet vzpřímený postoj a soustředit se na orientaci v prostoru a tím posílíte celé kosterní svalstvo, povrchové i vnitřní, nohy, ruce, hýždě, bříško, záda a pánev.

Cvičení na trampolíně je také dobré k hubnutí. Zahřejete celý organismus a dostanete jej do aerobní aktivity, kdy dochází k nejefektivnějšímu spalování kalorií a tím hubnete. Při skákání na trampolině se buduje 68 procent kondice a svalové hmoty, to je více než při běžném běhání, to znamená, že místo půl hodiny běhání potřebujete zhruba jen 10 minut skákání na trampolíně, aby to přineslo stejný efekt. Cvičení na trampolíně je vhodné pro každého, pro děti, dospělé, ženy nebo muže, pro mladou generaci nebo starší lidi, štíhlé nebo lidi trpící nadváhou, protože je šetrná na klouby a páteř, proto mohou cvičit i ti, co mají zdravotní potíže s pohybovým aparátem.

Trampolínu si můžete koupit i domů, lze koupit jak menší, tak i větší pro dospělé. Není to zas tak drahé, jak si každý myslí. Ty malé dětské koupíte za pár stovek, ty větší už sice stojí i několik tisíc, ale investovat do svého zdraví se vám určitě vyplatí. Pokud si to ale nemůžete dovolit finančně, nebo z důvodu malého prostoru domu či bytu, existují i centra, kde jsou cvičící lekce na trampolínách.

Zdroj: chytrazena.cz
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Anketa

Piješ alkohol?

Ano
Ne

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama