Mrkvová dieta

2. září 2012 v 17:37 | Bellakris^ |  Diety
Podle názvu je vám určitě jasné o co půjde. Pokud patříte mezi milovníky zeleniny, a hlavně mrkve, tak směle do toho. Mrkev totiž bude tou hlavní surovinou, která by vám měla pomoct, shodit pár přebytečných kilogramů. Tak jako každá dieta, ale i tato má svoje výhody a nevýhody. Pojďme si tedy říct, co od mrkvové diety čekat.




Kdybychom se měli krmit mrkví ve stejné formě denně, tak bychom z toho asi nebyli úplně nadšení. Proto se nabízí možnosti. Mrkev si můžete nachystat ve formě syrové, vařené, dušené, pečené, mixované, strouhané, tekuté nebo koktejlové. Mrkev je tedy hlavní zeleninou, kterou můžete sem tam doplnit jinými druhy zeleniny a ovoce ( jablka ).

Mrkvovou dietu není vhodné držet dlouhodobě, právě naopak. Slouží ke shazování pár kil navíc, takže se doporučuje držet tuto dietu jen krátce. To znamená 7 až 10 dní maximálně. Za tuto dobu lze shodit cca 2 až 6 kilo.

Samozřejmě to je individuální. Mrkvová dieta je vhodná pro ty, kteří jsou schopni dodržet pravidla jednotvárné diety. Pokud tedy nemáte úplně pevnou vůli, těžko říct, jestli docílíte požadovaného efektu. Celý proces je založen na tom, že je radikálně snížen příjem kalorií.

A jaké potraviny jsou v tomto případě ty nejvhodnější? Tak samozřejmě je to mrkev (v jakémkoli stavu). Při mírné formě jsou možné ústupky ve formě celozrnného pečiva, nízkotučných mléčných výrobků a libového masa, případně ovoce v malém množství. Pokud jste ale schopni vydržet u mrkve a jiné zeleniny, tím lépe. K takovému pečivu přistupte opravdu až ve chvíli, kdy se to nebude dát vydržet. I tady je potřeba upozornit na to, že uzeniny, alkohol a sladkosti jsou výslovně zakázány.

Díky této dietě dosáhnete rychlý úbytek váhy. Kila půjdou dolů už po několika dnech. Máte dostatek vitaminů a vlákniny a to je právě potřebné k tomu, abyste odbourali přebytečný tuk. Nebudete mít ani pocit hladu a kdyby náhodou přece jen přišel, zasyťte se čím jiným, než znovu mrkví.

Na druhou stranu, mezi negativa bychom mohli zařadit jednotvárnou chuť jídla. Vaše chuťové buňky zrovna uspokojeny nebudou. Konzumovat celý týden mrkev, to by asi nebavilo úplně každého. A navíc tady hrozí, že vaše buňky budou tak "mimo", že budou záměrně chtít něco jiného a tady vzniká riziko, že si vezmete k jídlu úplně něco jiného, než máte. Druhým rizikem je nedostatek živin. Strava je zcela nevyvážená, chybí ji mnoho důležitých látek. Připravte se taky na to, že můžete ztratit svalovinu. Při nedostatku bílkovin a sacharidů svaly chudnou a zatěžují se tak vnitřní orgány. Počítejte i s menší únavou. Problémy můžou nastat i s trávením. Při takovéto jednotvárné dietě hrozí zácpy nebo průjmy, případně žaludeční obtíže. , zatěžují se vnitřní orgány (např. ledviny) a vznikají častější pocity únavy.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Anketa

Líbí se ti tvoje postava?

Ano :)
Ne :(

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama